Esmaül-hüsna ve Besmele
Esma-i Hüsna nedir?
Esma / isim kelimesi ile,en güzel anlamındaki hüsna kelimesinin
oluşturduğu bir sıfat tamlaması olan(el-esmaül-hüsna),En güzel isimler
O'nundur anlamına gelir. Nasıl bir Allah dediğimizde kendisini tanıtan
bu isim ve sıfatları tecellileri idrak etmemizi sağlar.
Neden Esma-i Hüsna?
1-Allah'ı Kuranın tanıttığı gibi bilmek, tanımak,
2-Tevhidi bir Allah düşüncesini bilinci kazanmak
3-Allahı layık olan vasıflarla anıp,ahlaki sorumlulukları öğrenmek
4-O'nu yanlış tasavurlarla nitelememek için,
5-Allahı yokmuş gibi yaşamamak, unutmamak, zikretmek,ibret almak, gündemde tutmak ,
6-Kainatta ve Kalp ve zihin dünyamızdaki ayetlerde güzel isimlerinin tecellileri gözlemlemek, farkına varmak.
Marifetullah ne demektir
Marifetullah Allah'ı tanıtan bilgi demektir. Esma-i Hüsna ile
Allah'ı tanımak, bilmek demektir.İnsanda Allah bilgisi kendi tanıttığı
ve öğrettiği ölçüde olmalı.Bu bilgiyi sağlam bir şekilde Kur'an'la
öğreten Allah'tır
BESMELE ANLAM VE MAHİYETİ
Besmele,Başındaki harf ''bi '' (ilsâk) İlsâk, iki şeyi birbirine
bağlamak, iki taraf arasında ilişki kurmak için köprü, geçit, bağlantı
yapmak demektir.İnsanın Allah’a olan bağını sembolize eder.Her an
hayata/ varlığa müdahil olduğu gerçeğinin müslüman dilindeki ifadesidir
Dünyayı ahirete bağlayan bağ ile gönderilen tüm Elçiler insanlığı Rahman
ve rahim olan Allah'tan başka ilah olmadığına davet etmiştir
Besmele söyleyen ne yapmış olur?
Allah^tan başka ilah olmadığı ve tek ilah olduğunu hatılatır
Allah'ın olmadığı hiç bir alan ve mekan olmadığı hatırlıyorum
Ben bu işi Allah sayesinde yapıyorum,
Ondan aldığım güç, ondan aldığım akıl bilgi sayesinde
Ondan aldığım nimetlerden, ondan aldığım beden sayesinde yapıyorum.
Ya rabbi..! senin yardımını istiyorum.” duasıdır
Yarabbi ben bu işi seninle yapıyorum,Senden izin istiyorum
*Besmele ile başlanmayan her önemli iş noksan kalır. .*
Hud 41. ayette Bismillah ifadesi onun akışı da duruşu da Allah adıyladır ” ifadesi, ve Hud 123 ayet bize başlayacağımız işlerde meydana gelen olayların hep Allah’ın müdahalesi ile gelişir , herhangi bir karışıklığın söz konusu yoktur.Yani Allahtan başka ilah olmayan Rahman ve Rahim olan Allah Tevhidi bir besmele insanı şerden koruyan kalkan gibidir
Hud 11/123 Göklerin ve yerin bütün bilinmeyenlerin .gaybını bilmek Allah’a mahsustur. Bütün işler döner dolaşır (onun dediğine) ona varır Öyle ise O’na kulluk et ve O’na tevekkül et. Rabbin yaptıklarınızdan habersiz değildir.
وَلِلّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِلَيْهِ يُرْجَعُ الأَمْرُ كُلُّهُ فَاعْبُدْهُ وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
Ve lillâhi gaybus semâvâti vel ardı ve ileyhi yurceul emru kulluhu fa’budhu ve tevekkel aleyhi, ve mâ rabbuke bi gâfilin ammâ ta’melûn
RAHMAN -RAHİM İSİMLERİNİ KAVRAMA ÇALIŞMA AYETLERİ
Allah`ın Rahman ve Rahîm isim ve sıfatlarının her ikisi de “رحمة rahmet”
mastarından türemiş olmasına rağmen birlikte, aralarında anlam
farklılıkları vardır .Benzer özellikler vardır ama aynı değildir Aynı
anlamda olsaydı ikisi yan yana gelmezdi.
Rahman : Rahman isminin rahmeti
her şeyi kuşatan demektir. Kainat, tabiattaki tüm varlıklar -Dünya
,Ahiret ,cennet ,cehhennem, insan toplumu -elçiler -melekler, ibadetler
,imtihanlar,Beytullah - Rahmaniyetininin tecellisidir.Rahmeti Kendisine
farz kılan Allah'ın , Rahmanın tecellisine nail olmak için hak etsin
,etmesin ,şart yoktur.Yoldan çıkmışlar da ,azgınlarda has müminler de
,bütün varlıklar da yararlanır.Rahman ismi ile yarattığı her varlığın
,var ettiği sürecden itibaren, zerre haksızlığa uğratılmadan ,ayırım
yapılmadan, rızıklarını,ihtiyaclarını ,güvenliğini ,sağlayan, sebep
,sonuç, etki tepkiye, bakmadan yaşatan ,rızıklandırandır,
Rahman Allah yerine kullanılan ikinci has sıfat ismidir.
Rahman ismi her geldiği yerde el takısıyla gelir.
Rahman sadece Allah’a özgüdür.Allah’tan başkaları için kullanılmamıştır.
Kuran’da tekil olarak kullanılmıştır, ikili ve çoğulu yoktur.Fiil olarakta gelmez
Rahmetin tek sahibi ,asıl kaynağıdır. Rahmetin Özüdür
Rahman ayırımsız herkese ne gerekiyorsa ''öğretendir'' .
Kuran’da aynı adla suresi olan tek esma Er Rahman’dır.
Rahim : Çok af eden ,ikramı bol
demektir .Rahim Allah'a karşı sorumluluk bilinci ile davrananlara
tecelli eder. İradesini doğru kullanıp, takva ile korunan ,Allah'ı
hakkıyla tanıyıp ,Allahtan başka ilah edinmeyen, iman edip,güvenen ,
verdiği nimetleri iyi kullananlara ,ahirette daha büyük ve ebedî
nimetler veren, sadece ahiret hayatında değil dünya hayatında da
ikram bol günahları çokça örten çok bağışlanma vardır. Kısaca Rahim'in
tecellisi Allah yolunda mücadele edenler rahmetine,pek çok ikramına
nimetlere ,af ve mağfiretine mahzar olunur.
Rahim Fiilerinde ,ve işinde Merhamet ile hareket eden demektir
Rahim el takısı olmadan da gelir.
Rahim has sıfatı olmadığı için, Allah rasulu ve müminler,içinde kullanılır
Rahim tecellisi hak edenlere özeldir.
Rahim ,öğretilen bilgiyi uygulayanlara tecelli eder
Rahim tecellisi olarak ,alemlere rahmet Allah rasulu gönderdiği gibi tüm elçileride rahmetten pay almışlardır.
Kur'an'da Rahman ve Rahim birlikte geldiği diğer isimler :
Rahman ismi 6 ayette sadece Rahim ismi ile birlikte gelir.Diğerleri tek başına gelir.
Rahim ismi 6 ayette Rahim ismi ile birlikte gelir. 4 Ayette
“Merhamet edenlerin en merhametlisi” şeklinde ,13 ayette Aziz ile , 64
defa Gafur ile , 8 defa Rauf , 1,yerde Vedud ile 1, yerde Rab ile
1,yerde Ber ile ve Tevvab , Rahim 9 yerde beraber gelir.
Allah :Has ismidir.Allah'tan başka hiç bir şeyde kullanılmaz.
Varlığı kendinden, hiçbir şeye bağlı olmayan.Var olmak için bir başka
bir şeye muhtac olmayan,Tüm ,güzelliklerin mükemmeliklerin, tüm hamd
senaların,tek sahibi. Tüm noksanlıklardan uzak olan,Allah ismi azamı
dışındaki esmaül hüsnalarının hepsi Allah ismini tanıtan sıfatlarıdır
RAHMAN VE RAHİM İSİMLERİ GEÇEN AYETLER
1-Bu kitab Allah''ın Rahmân ve Rahîm sıfatlarının tecellisi ile indirildi.
Rahmet sadece kur'an'ın sıfatı ve Tevrat ve incil'de dahil tüm vahiylerin sıfatıdır .Gayesi hidayete eriştirmesi olduğu içindir.
Fussılet 41/1 Ha-Mîm
Fussılet 41/2 Bu Kur’an, Rahmân ve Rahîm olan Allah’tan indirilmedir.
تَنزِيلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Tenzîlun miner rahmânir rahîm(rahîmi).
2-Kur'ana Mushafa girişimiz ,her işe başlangıc,anahtarı Allah adıyla Besmele ile başlar
Fatiha 1/1.Rahmân ve Rahîm olan Allah adıyla.
بسم الله الرحمن الرحيم
Bismillahirrahmanirrahim
3-Allah Kimdir El cevap hem Rahmet membaı , fiilerinde rahmet merhamet,ikram edendir
Fatiha 1/3.O' Rahmân ve Rahimdir,
الرحمن الرحيم
Errahmânir'rahim.
4-Hz.Nuh Aleyhisselam Allah'ın adıyla davet etti
Hud 11/41. (Nuh) dedi ki: "Gemiye binin! Onun yüzüp gitmesi de,
durması da Allah'ın adıyladır. Şüphesiz ki Rabbim el gafur suçları
örterek, çok bağışlayan er- rahim ikramı bol, çok merhamet edicidir
وَقَالَ ارْكَبُواْ فِيهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ
Ve kâlerkebû fîhâ bismillâhi mecrâhâ ve mursâhâ, inne rabbî le gafûrun rahîm
5-Hz. Süleyman(Aleyhisselam)Kitabımızın bir anlamı bize gönderilen mektuptur
Güneşe tapan sebe kavmi ve kraliçesi Belkıs'ı Allah'a, tevhide ,islama
Davet Mektubunu rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla gönderdi
Neml 27/30. "Mektup Süleyman'dandır, rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla (başlamakta) dır.
إِنَّهُ مِنْ سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
İnnehu min süleymane ve innehu bismillahirrahmanirrahiy
6-Allah'la bağın sağlam olması için O'nun tek
ilah olduğunu tasdik etmek değil, O'ndan başka hiç bir ilah olmadığını
tasdik etmektir.
Bakara 2/163 Sizin ilâhınız bir tek ilâhtır. O’ndan başka ilâh yoktur. O, Rahmân’dır, Rahîm’dir.
وَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ
Ve ilâhukum ilâhun vâhid lâ ilâhe illâ huver rahmânur rahîm.
7- Allah rasulune ilk emir Rab adıyla Oku
Alak 96 /1 Yaratan Rabbinin adiyla oku!
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
Ikra´ bismi rabbikelleziy halak
RAHMAN KURANI ÖĞRETENDİR
Bu âyetlerde, Allah’ın rahmeti Kur’ân ile ifade edilmiştir.Rahman sıfatını anlatır Rahmâniyetin en birinci delili, Kur’ân’dır. Zira, rahmâniyetin delili olan başka bütün nimetler Kur’ân ile tanıtılır.
Rabbini tanıtıp bildiren o Kur’ân’ın muhatabı olarak insanı yaratmış ve o Ezelî Kelâmı anlayabilsin ve anladıklarını da anlatabilsin diye insana beyanı da öğretmiştir.
Rahman 55/1- Rahmân
الرَّحْمَنُ
Er rahmân
Rahman 55/2- Kur’an’ı öğretti.-
عَلَّمَ الْقُرْآنَ
Allemel kur’ân
Rahman 55/3. İnsanı yarattı.
خَلَقَ الْإِنسَانَ
Halakal insân
Rahman 55/4. Ona beyanı (düşünüp ifade etmeyi) öğretti.
عَلَّمَهُ الْبَيَانَ
Allemehul beyân
Kur'an müşriklerin sapkın ilah anlayışlarından bahsetmektedir
Cahiliye müşrikleri rahman ismini duyduklarında adeta kırmızı görmüş gibi, bir hal oluyorlardı. Saldırganlaşıyorlardı ve bu ismi asla kabul etmiyorlardı. Oysaki Rahman, rahmetle dolu, merhametle dolu, özü itibarıyla şefkat, merhamet ve sevginin kaynağı demekti. böyle bir isme neden itiraz ederlerdi müşrikler? Bu itirazın en tipik örneğini Hudeybiye de görüyoruz. Hudeybiye ye müşrik diplomatik heyetinin başında gelen
Süheyl Bin Amr, Allah Resulünün Hz. Ali’ye; “Yaz ya Ali BismillahirRahmanir Rahıym demesi üzerine,”Rahman da neymiş, Bismik Allahümme yaz” diye itirazda bulunuyordu. Rahman’ı inkar etmesi.
Neden? Bunun temelinde iki sebep yatar.
1–Yanlış bilgi. Bölge müşrikleri Rahman ismini Yemen’lilerin iki ilah edinmişler birinin adı olarak sanıyorlar, öyle biliyorlardı. Oysaki Yemen de tek ilah inanç, yani büyük oranda Hıristiyan ve Yahudiler yaşıyordu. Onlar içinde Rahman Allah’ın bir sıfatıydı.
2. si ve daha önemlisi, asıl sebep ise Allah’ın hayatlarına müdahil olmasını inkar ediyorlardı. Bu surede onların bu inkarı baştan sona reddedilecektir. Onlar Allah’ın rahmet vasfıyla dahi olsa insan hayatına müdahalesini inkar ediyorlar, istemiyorlardı. Uzak bir Allah’ı
seviyorlardı. Yakın olanı sevmiyorlardı. Çünkü uzak olursa hayatlarına doğrudan müdahil olmayacak, putlarına da bir yer açılmış olacaktı. Uzak olursa aracılar koyma ihtiyacı hissedeceklerdi. Koydukları aracılar özne değil nesne tanrılar olduğu için ensesine tokat vurabilecekleri tanrılar olduğu için hoşlarına gidiyordu. Çünkü ilah edindikleri onlara değil, onlar ilahlarına emredebiliyor, onları istedikleri yere yerleştiriyor. Onları istedikleri yere koyuyor, onları uslu uslu durmalarını öğütlüyor, hatta acıkınca yiyorlardı, böyle bir ilahı seviyorlardı.Onlara şah damarından daha yakın olan, insanın her çağrısına cevap veren, insanı her an koruyup gözeten, kollayan, bakan besleyen, büyüten ve insanın tüm adımlarını yazan ve insanı daima merhametiyle kuşatan, sevgisiyle sarıp sarmalayan yakın, çok yakın bir Allah inancını istemiyorlardı. İşte onun için Rahman da kimmiş diyorlardı ki
Allah rahman ismini tecellisini anlatır Er Rahman; Rahman mı? O da kim mi? O rahmetin
kaynağı, O şu varlık alemindeki tüm şefkat ve merhametin menbaı;
Allemel Kur’ânKur’anı öğreten.Halekal İnsân insanı yaratan Allemehül beyân ve yarattığı insana kendini ifade yeteneği verdi.Müşrikler ise bunu duyunca itiraz ettiyorlar
Furkan 25/ 60 Onlara: "Rahman olan Allaha secde edin" denildiği zaman, "Rahman da neymiş? Biz senin bize emrettiğine mi secde edecek mişiz?" derler ve bu, onların nefretini arttırır.
وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اسْجُدُوا لِلرَّحْمَنِ قَالُوا وَمَا الرَّحْمَنُ أَنَسْجُدُ لِمَا تَأْمُرُنَا وَزَادَهُمْ نُفُورًا*
Ve izâ kîle lehumuscudû lir rahmâni kâlû ve mâr rahmânu e nescudu li mâ te’murunâ ve zâdehum nufûrâ(secde ayeti)
Rahman ismiyle hayata müdahil olmasını red ediyorlardı .
Rad 13/30 Böylece biz seni, kendisinden önce nice ümmetler gelip geçmiş olan bir ümmete elçi olarak gönderdik; sana vahyettiklerimizi onlara okuyasın diye. Oysa onlar Rahman'a nankörlük ediyorlar. De ki: "O, benim Rabbimdir, O'ndan başka ilah yoktur. Ben O'na tevekkül ettim ve son dönüş O'nadır."
كَذَلِكَ أَرْسَلْنَاكَ فِي أُمَّةٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهَا أُمَمٌ لِّتَتْلُوَ عَلَيْهِمُ الَّذِيَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَهُمْ يَكْفُرُونَ بِالرَّحْمَنِ قُلْ هُوَ رَبِّي لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ مَتَابِ
Kezâlike erselnâke fî ummetin kad halet min kablihâ umemun li tetluve aleyhimullezî evhaynâ ileyke ve hum yekfurûne bir rahmân, kul huve rabbî lâ ilâhe illâ huve, aleyhi tevekkeltu ve ileyhi metâb
Allah, Rahmân ve Rahîm tecellisi Allah’ın tüm yaratıklarıyla ilişkisi hem ahirette hemde dünyada rahmet esasına dayanmaktır.Allah, kulları için rahmeti ikramı bol olandır. Kendisini inkâr edenleri bir anda yerin dibine batıracak güçte olduğu halde yine de bu insanlara rahmeti gereği mühlet tanıyor, dönüş imkânı veriyor.
En'âm 6/ 12 De ki: "Göklerde ve yerde olanlar kimindir?" ve De ki: "Allah'ındır. O Allah ikramı bol olmayı , merhameti etmeyi kendi üzerine yazmıştır Sizi kendisinde şüphe olmayan kıyamet gününde şüphesiz hepinizi toplayacaktır.Kendilerini hüsrana uğratanlar, işte onlar buna inanmayanlardır.
قُل لِّمَن مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُل لِلّهِ كَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ
Kul li men mâ fîs semâvâti vel ard, kul lillâhi, ketebe alâ nefsihir rahmete, le yecmeannekum ilâ yevmil kıyâmeti lâ raybe fîhi, ellezîne hasirû enfusehum fe hum lâ yu’minûn
Allah’ı sevin, Rasûlü sevin” Allah'ta sizi sevsin Bu öneri Rahman ve Rahim'in gereğidir.
Ali İmran 3/ 31 De ki: “Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah el gafur günahları örterek bağışlayıcıdır Er-Rahim ikramı bol Rahmet edendir”
قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
Kul in kuntum tuhibbûnallâhe fettebiûnî yuhbibkumullâhu ve yagfir lekum zunûbekum, vallâhu gafûrun rahîm
Meryem 19/96 İnanıp faydalı işler yapanlar için Rahmân, onları herkese sevdirecektir.
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا
İnnellezîne âmenû ve amilus sâlihâti se yec’alu lehumur rahmânu vuddâ
Araf 7/ 156. Bize bu dünyada da, ahirette de hasenet yaz, süphesiz ki biz Sana yöneldik. Dedi ki: 'Azabimi diledigime isabet ettiririm, rahmetim ise her seyi kusatmistir; onu ürperip -takvaları ile korunan , zekati verenlere ve bizim ayetlerimize iman edenlere yazacagim.
وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاء وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ
Vektüb lena fi hazihid dünya hazenetev ve fil ahırati inna hüdna ileyk kale azabı üsıybü bihı men eşa´ ve rahmetı vesiat külle şey´ fe seektübüha lillezıne yettekune ve yü´tunez zekate vellezıne hüm bi ayatina yü´minun
Allah'ın elçi göndermeside Rahman ve Rahim isimlerinin tecellisidir
Enbiya 21/ 107 Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet /ikram olarak gönderdik.
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ
Ve mâ erselnâke illâ rahmeten lil âlemîn
Ahzap 33/43 O, Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için ,size merhamet /ikram eden; melekleri de sizin için istiğfar dileyendir. O, inananlara Rahim'dir son derece merhametli ,ikramı boldur
هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمً
Huvellezî yusallî aleykum ve melâiketuhu li yuhricekum minez zulumâti ilen nûr, ve kâne bil mu’minîne rahîmâ
Kullarının ıslah olması için günahlarını affetmesi rahmetinin ikramını sınırsız olduğundandır
En 'am 6/54 Bizim ayetlerimize iman edenler sana geldiklerinde, onlara de ki: "Selam olsun size. Rabbiniz rahmeti kendi üzerine yazdı ki, içinizden kim bir cehalet sonucu bir kötülük işler sonra tevbe eder ve ıslah ederse şüphesiz, O, Allah gafûrun rahîm suçları örterek, çok bağışlayan, ikramı bol, çok merhamet edicidir
وَإِذَا جَاءكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَن عَمِلَ مِنكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
Ve izâ câekellezîne yu’minûne bi âyâtinâ fe kul selâmun aleykum ketebe rabbukum alâ nefsihir rahmete ennehu men amile minkum sûen bi cehâletin summe tâbe min ba’dihî ve asleha fe ennehu gafûrun rahîm
Kuran Neden Allah'ın Rahman ve rahim sıfatını tanıtır
Ayetler de geçen bu ifadeler ile İslâm dışı sahip oldukları Allah anlayışı ters yüz etmiş yıkmıştır.. Bazı kesimler den bir kısmı “Şüphesiz Allah alemleri yarattı. bıraktı, ona önem vermedi. Onların inançlarına göre Allah, daha aşağı olan bu âlemle uğraşmaz ona ulaşılamaz . Çeşitli mitolojik ilahları gibi sürekli kullarına karşı
öfkeli, sürekli onların takipçisi ve onlara hileler hazırlayan ve
onlardan intikam alan uzak İlah inancı taşıyorlar yakınlaşmak adına
aracı, şefaatçi ilahlar ediniyorlardı .O ancak kendi zatını düşünür” şeklindeki çarpık inançlarla Allahı hakkıyla tanıyamadılar
Hac 22/ 74 Onlar, Allah'ın kadrini hakkıyla takdir edemediler. Şüphesiz Allah, güç sahibidir, azizdir.
مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ
Mâ kaderûllâhe hakka kadrihî, innallâhe le kaviyyun azîz
Sonuç olarak insanlar Kur’an ile gerçek, ilâh ve gerçek Rabbı; Rahman Rahîm Allah`ı tanımış oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder