5 Ocak 2018 Cuma

1-Esma'ül Hüsna Çalışması


.DERS :Esmaül-hüsna
Esma-i Hüsna nedir?
Esma / isim kelimesi ile,en güzel anlamındaki hüsna kelimesinin oluşturduğu bir sıfat tamlaması olan(el-esmaül-hüsna),En güzel isimler O'nundur anlamına gelir. Nasıl bir Allah dediğimizde kendisini tanıtan bu isim ve sıfatları tecellileri idrak etmemizi sağlar.

Neden Esma-i Hüsna?
1-Allah'ı Kuranın tanıttığı gibi bilmek, tanımak,
2-Tevhidi bir Allah düşüncesini bilinci kazanmak
3-Allahı layık olan vasıflarla anıp,ahlaki sorumlulukları öğrenmek
4-O'nu yanlış tasavurlarla nitelememek için,
5-Allahı yokmuş gibi yaşamamak, unutmamak, zikretmek,ibret almak, gündemde tutmak ,
6-Kainatta ve Kalp ve zihin dünyamızdaki ayetlerde güzel isimlerinin tecellileri gözlemlemek, farkına varmak.

Marifetullah ne demektir
Marifetullah Allah'ı tanıtan bilgi demektir. Esma-i Hüsna ile Allah'ı tanımak, bilmek demektir.İnsanda Allah bilgisi kendi tanıttığı ve öğrettiği ölçüde olmalı.Bu bilgiyi sağlam bir şekilde Kur'an'la öğreten Allah'tır

BESMELE ANLAM VE MAHİYETİ 

Besmele,Başındaki harf ''bi '' (ilsâk) İlsâk, iki şeyi birbirine bağlamak, iki taraf arasında ilişki kurmak için köprü, geçit, bağlantı yapmak demektir.İnsanın Allah’a olan bağını sembolize eder.Her an hayata/ varlığa müdahil olduğu gerçeğinin müslüman dilindeki ifadesidir Dünyayı ahirete bağlayan bağ ile gönderilen tüm Elçiler insanlığı Rahman ve rahim olan Allah'tan başka ilah olmadığına davet etmiştir

Besmele söyleyen ne yapmış olur?

Allah'ın olmadığı hiç bir alan ve mekan olmadığı hatırlıyorum
Ben bu işi Allah sayesinde yapıyorum,
Ondan aldığım güç, ondan aldığım akıl bilgi sayesinde
Ondan aldığım nimetlerden, ondan aldığım beden sayesinde yapıyorum.
Ya rabbi..! senin yardımını istiyorum.” duasıdır
Yarabbi ben bu işi seninle yapıyorum,Senden izin istiyorum


RAHMAN -RAHİM İSİM SIFATLARI

Allah`ın Rahman ve Rahîm isim ve sıfatlarının her ikisi de “رحمة rahmet” mastarından türemiş olmasına rağmen birlikte, aralarında anlam farklılıkları vardır .Benzer özellikler vardır ama aynı değildir Aynı anlamda olsaydı ikisi yan yana gelmezdi.

Rahman : Rahman isminin rahmeti her şeyi kuşatan demektir. Kainat, tabiattaki tüm  varlıklar -Dünya ,Ahiret ,cennet ,cehhennem, insan toplumu -elçiler -melekler, ibadetler ,imtihanlar,Beytullah  - Rahmaniyetininin tecellisidir.Rahmeti Kendisine farz kılan Allah'ın , Rahmanın tecellisine  nail olmak için hak etsin ,etmesin ,şart yoktur.Yoldan çıkmışlar da ,azgınlarda  has müminler de ,bütün varlıklar da yararlanır.Rahman ismi  ile  yarattığı her varlığın ,var ettiği sürecden itibaren, zerre haksızlığa uğratılmadan ,ayırım yapılmadan, rızıklarını,ihtiyaclarını ,güvenliğini  ,sağlayan, sebep ,sonuç, etki tepkiye, bakmadan yaşatan ,rızıklandırandır,
Rahman İsminin özellikleri
 Rahman Allah yerine kullanılan ikinci has sıfat ismidir.
 Rahman ismi her geldiği yerde el takısıyla gelir.
 Rahman sadece  Allah’a özgüdür.Allah’tan başkaları için kullanılmamıştır.
 Kuran’da tekil olarak kullanılmıştır, ikili ve çoğulu yoktur.Fiil olarakta gelmez 
 Rahmetin tek sahibi ,asıl kaynağıdır. Rahmetin Özüdür
 Rahman ayırımsız herkese ne gerekiyorsa ''öğretendir'' .
 Kuran’da aynı adla suresi olan tek esma Er Rahman’dır.

Rahim : Çok af eden ,ikramı bol demektir .Rahim Allah'a karşı sorumluluk bilinci ile  davrananlara tecelli eder. İradesini doğru kullanıp, takva ile korunan ,Allah'ı hakkıyla tanıyıp ,Allahtan başka ilah edinmeyen, iman edip,güvenen , verdiği nimetleri iyi kullananlara ,ahirette daha büyük ve ebedî nimetler veren, sadece ahiret hayatında değil  dünya hayatında da   ikram bol günahları çokça  örten çok bağışlanma vardır. Kısaca Rahim'in tecellisi  Allah yolunda mücadele edenler rahmetine,pek çok  ikramına, nimetlere ,af ve mağfiretine  mahzar olunur.
Rahim İsminin özellikleri
  Rahim Fiilerinde ,ve işinde Merhamet ile hareket eden demektir
  Rahim el takısı olmadan da gelir.
  Rahim has sıfatı olmadığı için, Allah rasulu ve müminler,içinde kullanılır
  Rahim tecellisi hak edenlere  özeldir. 
  Rahim ,öğretilen bilgiyi uygulayanlara tecelli eder 
  Rahim tecellisi olarak ,alemlere rahmet Allah rasulu gönderdiği gibi tüm elçileride rahmetten pay almışlardır.

 Kur'an'da Rahman ve Rahim birlikte geldiği diğer isimler : 

 Rahman ismi 6 ayette sadece Rahim ismi ile birlikte gelir.Diğerleri tek başına gelir.

Rahim ismi  6 ayette sadece Rahim ismi ile birlikte gelir. 4 Ayette “Merhamet edenlerin en merhametlisi”  şeklinde ,13 ayette  Aziz ile , 64 defa Gafur ile , 8 defa  Rauf , 1,yerde Vedud ile 1, yerde Rab ile 1,yerde Ber ile  ve Tevvab , Rahim 9 yerde beraber gelir.

Allah :Has ismidir.Allah'tan başka hiç bir şeyde kullanılmaz. Varlığı kendinden, hiçbir şeye bağlı olmayan.Var olmak için bir başka bir şeye muhtac olmayan,Tüm ,güzelliklerin mükemmeliklerin,   tüm hamd senaların,tek sahibi. Tüm noksanlıklardan uzak olan,Allah ismi azamı dışındaki esmaül hüsnalarının hepsi  Allah ismini tanıtan sıfatlarıdır

Kur'an Neden Rahman ismi hatırlatılır 


Kur'an carpıcı sapkın anlayışlarından bahsetmektedirler 


Cahiliye müşrikleri rahman ismini duyduklarında adeta kırmızı görmüş gibi, bir hal oluyorlardı. Saldırganlaşıyorlardı ve bu ismi asla kabul etmiyorlardı. Oysaki Rahman, rahmetle dolu, merhametle dolu, özü itibarıyla şefkat, merhamet ve sevginin kaynağı demekti. böyle bir isme neden itiraz ederlerdi müşrikler? Bu itirazın en tipik örneğini Hudeybiye de görüyoruz. Hudeybiye ye müşrik diplomatik heyetinin başında gelen Süheyl Bin Amr, Allah Resulünün Hz. Ali’ye; “Yaz ya Ali BismillahirRahmanir Rahıym demesi üzerine,”Rahman da neymiş, Bismik  Allahümme yaz” diye itirazda bulunuyordu. Rahman’ı inkar etmesi.

 Neden? Bunun temelinde iki sebep yatar.
Müşriklerin  Suudi Arabistan’da tarihî bir bölgesi Yemen Yemame bölgesinde taptıkları  bir ilaha Rahman isimi verdiklerinden bahseder.Rasullullah a.s sağlığında peygamberlik iddiasında bulunan Müseylimetül kezzâb da vahiyleri Allah'tan değil de Rahman'dan vahiy aldığını iddia ediyordu.Rahmanın Allah'ın zatı sıfatı olmasına  itiraz ediyorlardı

1–Yanlış bilgi. Bölge müşrikleri Rahman ismini Yemen’lilerin iki ilahtan   birinin adı olarak sanıyorlar, öyle biliyorlardı.

2. si ve daha önemli, asıl sebep ise Allah’ın hayatlarına müdahil olmasını inkar ediyorlardı. Bu surede onların bu inkarı baştan sona  reddedilecektir. Onlar Allah’ın rahmet vasfıyla dahi olsa insan hayatına müdahalesini inkar ediyorlar, istemiyorlardı.  Uzak  bir  Allah’ı seviyorlardı.  Yakın  olanı  sevmiyorlardı. Çünkü  uzak  olursa hayatlarına doğrudan müdahil olmayacak, putlarına da bir yer açılmış olacaktı. Uzak olursa aracılar koyma ihtiyacı hissedeceklerdi. Koydukları aracılar özne değil nesne tanrılar olduğu için ensesine tokat vurabilecekleri tanrılar olduğu için hoşlarına gidiyordu. Çünkü ilah edindikleri  onlara değil, onlar ilahlarına  emredebiliyor, onları istedikleri yere yerleştiriyor. Onları istedikleri yere koyuyor, onları uslu uslu durmalarını öğütlüyor, hatta acıkınca yiyorlardı, böyle bir ilahı seviyorlardı.Onlara şah damarından daha  yakın  olan, insanın her çağrısına cevap veren, insanı her an koruyup gözeten, kollayan, bakan besleyen, büyüten ve insanın tüm adımlarını yazan ve insanı daima merhametiyle kuşatan, sevgisiyle sarıp sarmalayan yakın, çok yakın bir Allah inancını istemiyorlardı. İşte onun için Rahman da kimmiş diyorlardı ki
Allah rahman ismini tecellisini anlatır Er Rahman; Rahman mı? O da kim mi? O rahmetin
kaynağı,  O  şu  varlık  alemindeki  tüm  şefkat  ve  merhametin  menbaı;
Allemel  Kur’ânKur’anı öğreten.Halekal  İnsân insanı  yaratan Allemehül  beyân ve  yarattığı  insana  kendini  ifade yeteneği verdi.Müşrikler ise bunu duyunca itiraz ettiyorlar

Furkan 25/ 60 Onlara: "Rahman olan Allaha secde edin" denildiği zaman, "Rahman da neymiş? Biz senin bize emrettiğine mi secde edecek mişiz?" derler ve bu, onların nefretini arttırır.
وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اسْجُدُوا لِلرَّحْمَنِ قَالُوا وَمَا الرَّحْمَنُ أَنَسْجُدُ لِمَا تَأْمُرُنَا وَزَادَهُمْ نُفُورًا*
Ve izâ kîle lehumuscudû lir rahmâni kâlû ve mâr rahmânu e nescudu li mâ te’murunâ ve zâdehum nufûrâ(secde ayeti)

Rahman ismiyle hayata müdahil olmasını red ediyorlardı .


Rad 13/30 Böylece biz seni, kendisinden önce nice ümmetler gelip geçmiş olan bir ümmete elçi olarak gönderdik; sana vahyettiklerimizi onlara okuyasın diye. Oysa onlar Rahman'a nankörlük ediyorlar. De ki: "O, benim Rabbimdir, O'ndan başka ilah yoktur. Ben O'na tevekkül ettim ve son dönüş O'nadır."
كَذَلِكَ أَرْسَلْنَاكَ فِي أُمَّةٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهَا أُمَمٌ لِّتَتْلُوَ عَلَيْهِمُ الَّذِيَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَهُمْ يَكْفُرُونَ بِالرَّحْمَنِ قُلْ هُوَ رَبِّي لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ مَتَابِ
Kezâlike erselnâke fî ummetin kad halet min kablihâ umemun li tetluve aleyhimullezî evhaynâ ileyke ve hum yekfurûne bir rahmân, kul huve rabbî lâ ilâhe illâ huve, aleyhi tevekkeltu ve ileyhi metâb

Allah, Rahmân ve Rahîm tecellisi Allah’ın tüm yaratıklarıyla ilişkisi hem ahirette hemde dünyada rahmet esasına dayanmaktır.Allah, kulları için rahmeti ikramı  bol olandır. Kendisini inkâr edenleri bir anda yerin dibine batıracak güçte olduğu halde yine de bu insanlara rahmeti gereği mühlet tanıyor, dönüş imkânı veriyor.

En'âm 6/ 12 De ki: "Göklerde ve yerde olanlar kimindir?" ve De ki: "Allah'ındır. O Allah ikramı bol olmayı , merhameti etmeyi kendi üzerine yazmıştır Sizi kendisinde şüphe olmayan kıyamet gününde şüphesiz hepinizi toplayacaktır.Kendilerini hüsrana uğratanlar, işte onlar buna inanmayanlardır.
قُل لِّمَن مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُل لِلّهِ كَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ
Kul li men mâ fîs semâvâti vel ard, kul lillâhi, ketebe alâ nefsihir rahmete, le yecmeannekum ilâ yevmil kıyâmeti lâ raybe fîhi, ellezîne hasirû enfusehum fe hum lâ yu’minûn

Allah’ı sevin, Rasûlü sevin” Allah'ta sizi sevsin Bu öneri Rahman ve Rahim'in gereğidir.
Ali İmran 3/ 31 De ki: “Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah el gafur günahları örterek bağışlayıcıdır Er-Rahim ikramı bol Rahmet edendir”
قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
Kul in kuntum tuhibbûnallâhe fettebiûnî yuhbibkumullâhu ve yagfir lekum zunûbekum, vallâhu gafûrun rahîm

Meryem 19/96 İnanıp faydalı işler yapanlar için Rahmân, onları herkese sevdirecektir.
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا
İnnellezîne âmenû ve amilus sâlihâti se yec’alu lehumur rahmânu vuddâ

  Araf 7/ 156. Bize bu dünyada da, ahirette de hasenet  yaz, süphesiz ki biz Sana yöneldik. Dedi ki: 'Azabimi diledigime isabet ettiririm, rahmetim ise her seyi kusatmistir; onu ürperip -takvaları ile korunan  , zekati verenlere ve bizim ayetlerimize iman edenlere yazacagim.
وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاء وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ
Vektüb lena fi hazihid dünya hazenetev ve fil ahırati inna hüdna ileyk kale azabı üsıybü bihı men eşa´ ve rahmetı vesiat külle şey´ fe seektübüha lillezıne yettekune ve yü´tunez zekate vellezıne hüm bi ayatina yü´minun

Allah'ın elçi göndermeside  Rahman ve Rahim isimlerinin tecellisidir
Enbiya 21/ 107 Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet /ikram olarak gönderdik.
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ
Ve mâ erselnâke illâ rahmeten lil âlemîn

Ahzap 33/43  O, Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için ,size merhamet /ikram eden; melekleri de sizin için istiğfar dileyendir. O, inananlara Rahim'dir son derece merhametli ,ikramı boldur
هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمً
Huvellezî yusallî aleykum ve melâiketuhu li yuhricekum minez zulumâti ilen nûr, ve kâne bil mu’minîne rahîmâ

Kullarının ıslah olması için günahlarını affetmesi rahmetinin ikramını sınırsız olduğundandır
 En 'am 6/54 Bizim ayetlerimize iman edenler sana geldiklerinde, onlara de ki: "Selam olsun size. Rabbiniz rahmeti kendi üzerine yazdı ki, içinizden kim bir cehalet sonucu bir kötülük işler sonra tevbe eder ve  ıslah ederse şüphesiz, O, Allah gafûrun rahîm suçları örterek, çok  bağışlayan, ikramı bol, çok merhamet edicidir
وَإِذَا جَاءكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَن عَمِلَ مِنكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
Ve izâ câekellezîne yu’minûne bi âyâtinâ fe kul selâmun aleykum ketebe rabbukum alâ nefsihir rahmete ennehu men amile minkum sûen bi cehâletin summe tâbe min ba’dihî ve asleha fe ennehu gafûrun rahîm

Kuran Neden Allah'ın Rahman ve rahim sıfatını tanıtır

Ayetler de geçen bu ifadeler ile İslâm dışı sahip oldukları Allah anlayışı ters yüz etmiş yıkmıştır.. Bazı kesimler den bir kısmı “Şüphesiz Allah alemleri yarattı. bıraktı, ona önem vermedi. Onların inançlarına göre Allah, daha aşağı olan bu âlemle uğraşmaz ona  ulaşılamaz . Çeşitli mitolojik ilahları  gibi  sürekli kullarına karşı öfkeli, sürekli onların takipçisi ve onlara hileler hazırlayan ve onlardan intikam alan uzak İlah inancı taşıyorlar yakınlaşmak adına aracı, şefaatçi ilahlar ediniyorlardı .O ancak kendi zatını düşünür” şeklindeki  çarpık inançlarla Allahı hakkıyla tanıyamadılar

Hac 22/ 74 Onlar, Allah'ın kadrini hakkıyla takdir edemediler. Şüphesiz Allah, güç sahibidir, azizdir.
مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ
Mâ kaderûllâhe hakka kadrihî, innallâhe le kaviyyun azîz

 Sonuç olarak insanlar Kur’an ile gerçek, ilâh ve gerçek Rabbı; Rahman Rahîm Allah`ı tanımış oldu.


1-Kitabımız Rahmân ve Rahîm sıfatlarının tecellisidir
 Rahmet sadece kur'an'ın sıfatı değildir.Tevrat ve incil'de dahil tüm vahiylerin sıfatıdır .Gayesi hidayete eriştirmesi olduğu içindir.
Fussılet 41/1 Ha-Mîm
Fussılet 41/2 Bu Kur’an, Rahmân ve Rahîm olan Allah’tan indirilmedir.
تَنزِيلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Tenzîlun miner rahmânir rahîm(rahîmi).

2-Kur'ana girişimiz ,her işe başlangıc, Besmele ile başlar
Fatiha 1/1.Rahmân ve Rahîm olan Allah adıyla.
بسم الله الرحمن الرحيم
Bismillahirrahmanirrahim

3-Allah Kimdir El cevap hem Rahmet sahibi , rahmet edendir
Fatiha 1/3.O' Rahmân ve Rahimdir,
الرحمن الرحيم
Errahmânir'rahim.

4-İslam aleminin son Nebi'si Hz. Muhammed'e ilk emir ''Yaratan Rabbin adıyla oku
Alak 96 /1 Yaratan Rabbinin adiyla oku!
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
Ikra´ bismi rabbikelleziy halak

4-Hz.Nuh Aleyhisselam İnsanlığı tufandan kurtaran İman edenlerin ,hidayet gemisi yürümesi ve durması Allah'ın adıyla Allah'ın iradesiyledir. davet etti
Hud 11/41. (Nuh) dedi ki: "Gemiye binin! Onun yüzüp gitmesi de, durması da Allah'ın adıyladır. Şüphesiz ki Rabbim el gafur  suçları örterek, çok  bağışlayan er- rahim  ikramı bol, çok merhamet edicidir
وَقَالَ ارْكَبُواْ فِيهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ
Ve kâlerkebû fîhâ bismillâhi mecrâhâ ve mursâhâ, inne rabbî le gafûrun rahîm
5-Hz. Süleyman(Aleyhisselam)Kitabımızın bir anlamı bize gönderilen mektuptur
Güneşe tapan sebe kavmi ve kraliçesi Belkıs'ı Allah'a, tevhide ,islama Davet Mektubunu rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla gönderdi
Neml 27/30. "Mektup Süleyman'dandır, rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla (başlamakta) dır.
إِنَّهُ مِنْ سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
İnnehu min süleymane ve innehu bismillahirrahmanirrahiy

6-Allah'la bağın sağlam olması için O'nun tek ilah olduğunu tasdik etmek değil, O'ndan başka hiç bir ilah olmadığını tasdik etmektir.
Bakara 2/163 Sizin ilâhınız bir tek ilâhtır. O’ndan başka ilâh yoktur. O, Rahmân’dır, Rahîm’dir.
وَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ
Ve ilâhukum ilâhun vâhid lâ ilâhe illâ huver rahmânur rahîm.

Kur'an'da 4 ayette El-esmâü'l-Hüsnâ kelimesi geçmektedir

1. El-esmâü'l-Hüsnâ En güzel isimleriyle ibadet, dua bağlamı
Dua'lar/İbadetler Sadece Allah'a yapılır.Rabbinizin en güzel isimleriyle ilgi ve iletişim kurun. Rabbinizi o en güzel isimleriyle hafızanızda canlı tutun Rabbinizi o en güzel isimleriyle başkalarından ayırın. Onu başkalarıyla karıştırmayın. Onun o en güzel isimlerini, sıfatlarını başkalarına vermeyin
İsra suresi, 17/110: De ki; «Onu ister «Allah» diye çağırın,ister«Rahman» diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, en güzel isimler O'nundur. Namazda sesini fazla yükseltme, fazla da kısık tutma, bu ikisi arasında bir yol tut.
قُلِ ادْعُواْ اللّهَ أَوِ ادْعُواْ الرَّحْمَنَ أَيًّا مَّا تَدْعُواْ فَلَهُ الأَسْمَاء الْحُسْنَى وَلاَ تَجْهَرْ بِصَلاَتِكَ وَلاَ تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلاً
Kulid’ullâhe evid’ur rahmân(rahmâne), eyyen mâ ted’û fe lehul esmâul husnâ, ve lâ techer bi salâtike ve lâ tuhâfit bihâ vebtegı beyne zâlike sebîlâ(sebîlen)

İsra suresi, 17/111: ''Çocuk edinmeyen, mülkte ortağı olmayan ,aciz olmadığı için, yardımcıya da ihtiyacı olmayan, Hamd / övgü her şeyi en güzel yapan Allah'a aittir ''de ! Ve O'nu tekbir edebildikçe  tekbir et.
وَقُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَم يَكُن لَّهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلَّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا
Ve kulil hamdu lillâhillezî lem yettehız veleden ve lem yekun lehu şerîkun fîl mulki ve lem yekun lehu veliyyun minez zulli ve kebbirhu tekbîrâ(tekbîren).

  El-esmâü'l-Hüsnâ kelimesi geçen ayetleri  4 tanesi  alt alta devam edicek inşaallah 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder